VÁSÁROLJ AUTÓT A WEBRŐL!
Az e-commerce szakértő Virgo Systems szakembereinek közel 600 embernapnyi munkája van a projektben, ennek kétharmada a fejlesztői munka, a többi tesztelésre, előkészítésre és projektmenedzsmentre ment. A munka két különlegessége az application programming interface (API) használata és a rendkívül rövid határidő volt. Az elektronikus kereskedelem egyik izgalmas szegmense a használtautók piaca.
Ez azonban még a hozzáértők számára is számos buktatót rejthet magában – akár vevői, akár eladói oldalon. Az egyik meghatározó hazai médiavállalat részeként nemrég alakult cég azt a célt tűzte maga elé, hogy innovatív digitális termékével ezt a területet alakítja át.
"Szerettük volna a tisztességesen működő kereskedők kínálatát összekapcsolni azokkal a biztonságorientált vásárlókkal, akik időt, energiát és pénzt spórolva szeretnék elkerülni a használtautó-vásárlás során felmerülő buktatókat. Ehhez egy olyan használtautó-piacteret vizualizáltunk, ahol azok a hirdetések kapnának figyelmet és kiemelt pozíciót, amelyekhez megfelelő mennyiségű dokumentáció áll rendelkezésre" – mesélt a projektről Halász Bertalan vezérigazgató.
A megbízók szoros határidőt szabtak a fejlesztőknek, de természetesen kiváló munkát akartak.
Fejlesztői munka
A követelményrendszer egyértelművé tette, hogy a fejlesztés leghatékonyabban agilis módszertannal történhet. A Virgo szakemberei úgy alakították ki a környezetet, hogy a hazai szoftverfejlesztői gyakorlatban még ritkaságszámba menő megoldással a backend és frontend API-val (application programming interface) kommunikál egymással. Ez a későbbi mobilos fejlesztéseket is könnyebbé teszi. A tényleges együttműködés követelményelemzéssel indult. A cél az volt, hogy minél gyorsabban elkezdődhessen a fejlesztés, mivel határozott és szoros határidővel rendelkezett a projekt.
Egy kisebb fejlesztő csapat látott munkának, de a gárda folyamatosan bővült – a csúcson közel 20 ember dolgozott a feladaton. A szakemberek összesen közel 600 embernapot dolgoztak a projekten az éles indulásig, ebből 400 embernapnyi volt a fejlesztői időráfordítás, 90 napot teszteléssel töltöttek, míg a maradék 110 embernap ment a projekt előkészítésére és a projektmenedzsmentre.
„Úgy gondolom, jól hasznosítottuk jelentős e-commerce tapasztalatainkat. Büszkék vagyunk arra, hogy a projekt határidőre elkészült és sikerült a meghatározott költségkereten belül maradni. Úgy vélem, maga a termék alkalmas arra, hogy a jelenlegi elektronikus használtautó kereskedelmi piacon rövid időn belül meghatározó szereplő legyen” – mondta Ángyánné Germán Krisztina product owner.
A különleges piac
A Jóautók.hu az első ellenőrzött használtautó piactér, minősített eladókkal és dokumentált autókkal. Az ellenőrzés azt jelenti, hogy az operátorok minden meghirdetett magyar rendszámmal rendelkező autót leellenőriznek a Belügyminisztérium hivatalos adatbázisában a következő adatokra: hivatalos km óra állás bejegyzések (eredetiségvizsga, műszaki vizsga alkalmával), szín, forgalmi státusz, körözési státusz.
Az adatok fényében ellenőrzik a hirdetésben szereplő km óra állást, és a többi, előéletre vonatkozó dokumentumot (külföldi rendszámú autók esetében is van ellenérzés, de ettől némiképp eltérő). A kereskedőket is ellenőrzik egyrészt pénzügyi, másrészt vevői elégedettségi szempontból.
(Forrás:telekomesit.hu, digitalhungary.hu / Fotó: pinterest)