MINDEN A HYPE-PAL KEZDŐDIK
- Hogyan kerültél ebbe a szakmába?
- Véletlenül. Műszaki diplomám van, jobban mondva műszaki menedzser, amely se nem műszaki, se nem közgazdász; valahol a kettő között van. Diploma után nem sokkal láttam egy álláshirdetést: valami internetes „izé”-t kerestek, amiről utólag kiderült, hogy ez az a szakma, amit csinálok. Ez 1998-ban volt, majdnem 20 éve.
- A költési számok azt mutatják, hogy az ügyfelek kezdenek erősen nyitni a digitális hirdetési eszközök felé. Hogyan változott meg a hirdetői-, és/vagy ügyféligény célja és ezek megfogalmazása az elmúlt években?
- Az elején ez egy klasszikus „hobbysta” megközelítés volt: „Pici internetet tegyünk bele, mert az úgy jó” – mint a Benke Laci bácsi féle szürpríz. Vagy épp az volt az elutasítás oka, hogy ez nem egy kiforrott dolog, ezért ne használjuk. Mára viszont már megkerülhetetlen, kötelező médiacsatorna. Mindenki számára elfogadott tény, hogy a digitális felé tart a teljes médiavilág. Ezt nem lehet kihagyni a mixből.
- A digitális világra jellemző, hogy folyamatosan változnak a hirdetési eszközök. Ami ma újnak számít, az holnap elavulttá válhat. Ez a hype és a realitás kérdése: elsőnek lenni a piacon mindig előnyökkel jár, de kockázattal és felelősséggel is. Hogyan lehetett ezt feloldani? Hol van egészséges egyensúly az új és a bevált, „tuti” régi között? Mennyire lehet a versenytárs elé menni a fejlődés által diktált iramban?
- Ez egy nagyon komplex kérdés. A hype a digitális szakma egyik jellemzője. Negyedévente, havonta jön valami hype-olt téma, de józannak kell maradni és meg kell próbálni megítélni, hogy az adott téma valóban csak egy hype, vagy egy hosszantartó fejlődési irány lesz. Ezt megéltük a keresővel, megéltük a social-lel, és megéltük a mobillal. Nyitottnak kell lenni az újdonságra, ez nagyon fontos. A marketingkommunikációt úgy kell tervezni, hogy pl. a budget egy elkülönített részét nyitva kell hagyni arra, hogy ha jön valami újdonság, azt ki tudjuk próbálni. Legyen pénz, idő, energia a tesztelésre.
A teljes cikk a digitalhungary.hu-n olvasható.
(Forrás:telekomesit.hu, digitalhungary.hu / Fotó: pinterest)