Már majdnem minden negyedik ember facebookozik a világon. Ráadásul a cégnek jól bejött a mobilüzlet, aminek köszönhetően robbant a bevétel és a profit a második negyedévben, így az elemzőket is meglepte a cég tegnap esti gyorsjelentésével. Az árfolyam szárnyal, a zárás utáni kereskedésben közel 5 százalékot emelkedett.

A gyorsjelentés főbb pontjai:

  • a havonta aktív felhasználók száma 15 százalékkal nőtt a Facebooknál, a naponta aktív felhasználók száma pedig 17 százalékkal emelkedett
  • főleg Ázsiából jöttek az új regisztrációk
  • 1,71 milliárdan jelentkeznek be legalább havonta egyszer Facebookra és 1,13 milliárdan legalább naponta
  • mobilon jelenleg 1,57 milliárdan használják a Facebookot
  • a mobil hirdetési bevétel már a teljes hirdetési bevétel 84 százalékát adta a negyedévben
  • a bevétel 63 százalékkal emelkedett, elsősorban a mobil hirdetéseknek köszönhetően
  • a videós hirdetések és az Instagramon megjelenő hirdetések segítették a bevételek növekedését
  • az egy részvényre jutó eredmény az egyszeri tételek hatásait kiszűrve közel duplázódott a negyedévben
  • minden szinten a várakozásokat felülmúló számot közölt a második negyedévre a cég
  • a Facebook 23 milliárd dollárnyi készpénzzel rendelkezett a negyedév végén.

Még mindig van hová növekedni


Még mindig tud növekedni a Facebook. A második negyedévben a havonta aktív felhasználók száma elérte az 1,71 milliárdot, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Ez azt jelenti, hogy a világon már majdnem minden negyedik ember használja a Facebookot.

A mobil felhasználók száma 20 százalékkal nőtt, 1,57 milliárdra. Minden régióban emelkedett a felhasználószám, de leginkább Ázsiában, ahol közel 100 millióval nőtt a havonta aktív felhasználók száma.

Részletek: portfolio.hu/Kép. FreeImages