A chatalkalmazások megjelenésével az internet alapú hívást és üzenetküldési lehetőséget is biztosító Viber az elsők között hódította meg a hazai közönséget, 2,8 millió felhasználóval kiemelkedő népszerűsége Magyarországon – és a régióban – azóta is töretlen. A Telenor és a Viber stratégiai partnerségéből nem csak az előfizetők, de a hazai vállalkozások is profitálhatnak.

A Telenor hálózatán mért forgalomból jól látszik, hogy az SMS népszerűségének korábbi csökkenését követően az elmúlt években a rövid szöveges üzenetek forgalma és annak éves nagysága stagnál, ezzel párhuzamosan ugyanakkor folyamatosan nő az egy előfizetőre jutó mobilinternet-használat. A chatalkalmazások használata a mindennapok részévé vált az okostelefon-felhasználók esetében. Erre az igényre reagálva a Telenor legújabb lakossági tarifáiba már korlátlan chatelérhetőséget épített, míg a Viber meglévő kommunikációs platformját a közelmúltban üzleti fiókok létrehozásának és nyilvános csevegés indításának lehetőségével (Public Chat), valamint a Viber Bot üzenetküldő robotrendszer megnyitásával fejlesztette tovább.

Erős előfizetői bázist és a vállalkozásokat köti össze a Viber és a Telenor

A Viber Bot megoldásra bármilyen üzleti alkalmazás fejleszthető, amely további közösségi funkciókat és izgalmas, interaktív marketinglehetőséget kínál a kis- és nagyvállalkozásoknak, például értékesítési, ügyfélszolgálati, márkaépítési célokra. Míg a chatplatform lehetővé teszi az interaktív tartalmak küldését, a Telenor a Viber használatát új tarifáiban belföldön korlátlanul biztosítja ügyfeleinek. Ezzel az együttműködéssel a felhasználók ingyenes chathozzáférést nyernek, a vállalkozások pedig egy új közösségimédia-csatornát és a mobilszolgáltató aktív közösségét.

Amellett, hogy a Telenor korlátlan belföldi adatforgalmat biztosít a Viberen zajló chatküldéshez a Telenor Blue számlás És a MyChat feltöltőkártyás csomagokban, Vibert használó ügyfeleinek több új lehetőséget is nyújt. A hazai vállalatok közül elsőként tett elérhetővé saját matricacsomagot, Hugó a bagoly néven, amelyet 4 napon belül több mint 80 000 felhasználó töltött le és a több mint 450 000 üzenetben küldtek el. Szintén élen járva a hazai vállalatok között, a Telenor elindította nyilvános csevegését is, ahol kezdetnek a szolgáltatásairól, ajánlatairól szóló újdonságokat, híreket oszt meg követőivel. Ez a szolgáltató népes felhasználói tábora révén kiváló tapasztalatszerzési felületet biztosíthat ahhoz, hogy a jövőben üzleti partnereinek online kommunikációját is segítse.

(Forrás:telekomesit.hu/digitalhungary.hu/Fotó:twitter)