ÉLÉNKÜLŐ VERSENY ALAKÍTJA A TÁVKÖZLÉSI PIACOT A MAGYAR TELEKOM SZERINT
A szolgáltatók élénkülő versenye alakítja a távközlési piacot, a hangalapú bevételek csökkenését az ügyfélkör bővítése mellett az adatbevételek emelkedése ellensúlyozhatja - mondta Szabó János, a Magyar Telekom Nyrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese csütörtökön Budapesten, a vállalat sajtótájékoztatóján, a cég második negyedéves eredményeit értékelve.
A Magyar Telekom szerdán közzétett gyorsjelentésében ismertette, hogy idei második negyedéves bevétele éves összehasonlításban 8,9 százalékos növekedéssel meghaladta a 153 milliárd forintot, az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) pedig 1,8 százalékos visszaeséssel, 47,9 milliárd forintra csökkent.
Szabó János kiemelte, hogy az ügyfelek adatigénye várakozáson felül bővült, emellett a készülékértékesítésben is kiemelkedő volt a kereslet.
Hozzátette, hogy a Magyar Telekom folytatja az uniós és az önerős hálózatfejlesztéseket, az idei kivitelezések időarányosan a tervezettnél jobban haladnak.
A kártyás ügyfelek regisztrációjával kapcsolatban közölte, hogy az adategyeztetés sikeres volt, az innen származó bevételek több mint 95 százalékát sikerült megtartani, így szinte kizárólag csak a nem használt kártyák szolgáltatásai szűntek meg.
(Forrás:telekomesit.hu, mti/Fotó:telekom)