DŐL A LÉ A BLACK FRIDAY UTÁN
Az idei Black Friday során a korábbiaknál sokkal tudatosabban készültek a kereskedők, akik meglehetősen optimisták a várakozásaikat illetően. A folyamat öngerjesztővé vált, így nem érdemes belőle kimaradni.
Idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54%-a készült akciókkal a múlt heti Fekete Péntekre. Az óriási láznak pedig úgy tűnik meg is lesz a hatása: a kereskedők 18%-os bővülést várnak az idei ünnepi szezontól - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.
Az Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozat legutóbbi felmérése szerint, idén - első alkalommal az ágazat történetében - már az e-kereskedők majdnem 90%-a tudatosan készült a szezonkezdésre és jó előre meg is hirdette akcióit. Az ünnepi szezon alkalmából a webáruházak készletük (egy részének) leértékelésére átlagosan 2 teljes napot szán, s ebben az évben a szezonrajt az első adventi hétvégét megelőző péntekre esett. A többség (54%) - felülve a kommunikációs hullámra - az akcióját csak "fekete péntek" néven illette, egy Amerikából átvett hagyomány alapján.
A Black Friday sok mindent megváltoztatott
A korábbi években minden e-kereskedőnél más időpontban kezdődött az ünnepi szezon, idénre viszont a Black Friday népszerűségének növekedésével megváltoztak az ünnepi szezonhoz kötődő online vásárlási szokások. Az akciós nap szerepe az online kiskereskedelemben mára átlépte a kritikus határt, hiszen a folyamat a kereskedők körében öngerjesztővé vált, azaz, aki kimarad belőle az sok vásárlótól eshet el. A nagymértékű kedvezményeket hirdető boltok számának dinamikus növekedése a kisebb és közepes boltok számára csökkenti a promóciók hatékonyságát, mivel jóval nehezebb kitűnni a sok egyidejű akció közül.
(Forrás:telekomesit.hu/digitalhungary.hu/Fotó:twitter)