A tájékoztatás szerint az NMHH kilencszázezer vezetékes és egymillió mobil hordozott telefonszámot tart nyilván. 
A közlemény kiemelte, a nem helyhez kötött 21-es kezdetű telefonszámok, valamint a 40-es és a 80-as kezdetű díjmentes, továbbá a 90-es és a 91-es kezdetű emeltdíjas szolgáltatás számok hordozására is van lehetőség, de ezzel kevesen élnek. 
A hatóság közölte: a hordozott számokról típus szerinti bontásban havi friss statisztikát tesz közzé a honlapján.

Az oldalon számhordozottsági tudakozót is működtetnek, amelyből meg lehet tudni, hogy egy megadott szám hordozott-e, ki a szám szolgáltatója. Tavaly decemberig a kereső több mint százezer lekérdezést regisztrált.

Az NMHH hangsúlyozza: a hordozott számok mennyisége évről évre emelkedik a szolgáltatás bevezetése óta, a vezetékes számokat 2004. január 1-je, a mobilszámokat 2004. május 1-je óta lehet megtartani. A telefonszámok hordozhatósága megkönnyíti a szolgáltatóváltást, hiszen az előfizető megtarthatja a teljes telefonszámát, amikor átszerződik egy másik telefonszolgáltatóhoz.

Az NMHH biztosítja a számhordozás informatikai hátterét, működteti a számhordozási Központi Referencia Adatbázis rendszert, és a számhordozásban a szolgáltatókat ügyfélszolgálattal és folyamatos hibaügyelettel támogatja. A számhordozás folyamata az ügyfelek számára egyszerű, akár két munkanapon belül elintézhető, a lehetőséget a törvény minden előfizetőnek biztosítja.
A számhordozást az előfizetőnek az új szolgáltatónál kell kérnie az új előfizetői szerződés megkötésével együtt, és innentől az új szolgáltató dolga a teljes ügyintézés.

A hatóság kiemelte: az előfizetőnek érdemes figyelnie arra, hogy a jelenlegi szolgáltatónál ne mondja fel a szerződést, és ne legyen több mint 30 napja lejárt számlatartozása. A meglévő, például hűségidős szerződés felmondásával tartozás keletkezhet, amit nyolc munkanapon belül egy összegben kell kiegyenlítenie a korábbi szolgáltatójánál - írja közleményében az NMHH.

(Forrás:telekomesit.hu, mti/Fotó:pinterest)