A ZÉRÓ KLIKK ÉLMÉNY
Mi is az az adat?
Az adat egy elemi ismeret, amely alkalmas különböző eszközökkel való feldolgozásra, értelmezésre és továbbításra. Tehát önmagában nem, csak agyi vagy gépi feldolgozás után alkothat értéket.
Rögtön belekezdve nézzünk meg egy érdekes példát, amely tökéletesen szemlélteti az adatot mint értéket. Két autókat gyártó cég a Tesla és a Ford között mindig éles verseny zajlott. Nagyság rendekkel nézve a Ford inkább a mennyiségre, míg a Tesla inkább a minőségre törekedett. Ebben az évben nagy meglepetésre a Tesla értékelése meghaladta a Fordét, pedig a eladott járművek száma kb. 1%-át teszi ki. Számokban nézve: a Ford és a Tesla market cap-e 2017 áprilisában 44B dollár és 51B dollár (forrás: http://www.businessinsider.com/tesla-value-vs-ford-gm-chart-2017-4) a Ford 100 millió a Tesla 186 000 autó ad el évente. Az egy, de igen lényeges különbség, hogy a Ford az eladás után nem rendelkezik információval, ellenben a Tesla nyomon követi minden egyes eladott autóját, tudja hogyan és merre használják a vevők. Ezek mind adatok, amelyek értéket képviselnek a hosszú távú célok és tervek eléréséhez.
Adattornyok
Mindenhol adatok vesznek körül minket, folyamatosan jönnek létre, minden pillanatban, ahogy éppen most is. El tudod képzelni, hogy percenként több mint fél millió Google keresést indítanak? 2,7 millió YouTube videót néznek meg? Fél millió Instagram fotó kerül feltöltésre? Több mint 3 millió "like" és közel fél millió "tweet" generálóik ebben a 60 másodpercben! És nem utolsó sorban: 39 300 órányi zenét hallgatnak a Spotify-on online. Ha ezeket összeadjuk, akkor naponta 25 00000 Terabyte adatról beszélhetünk, amely megegyezik 10 millió blu-ray disc-kel, amelyeket egymásra helyezve 4 Eiffel torony magasságot kapunk. Ami a leghihetetlenebb, hogy ezeknek az elképesztően nagy mennyiségű adatok 90%-a csupán az elmúlt 2 évben keletkezett.
A teljes cikk a digitalhungary.hu-n lehet elolvasni.
(Forrás:telekomesit.hu, digitalungary.hu / FOtó: pinterest)